Infö Växjö Triathlon

Imorgon är det dags för årets första Triathlon tävling. Växjö och olympisk distans står på schemat. 

Förutsättningarna kunde varit bättre. Måndagens vadskada visade sig vara en djup kramp när jag var hos naprapaten i fredags och fick behandling. Han hittade ingen blödning eller bristning. 

Nu har jag kört tåhövningar, stretching och massage sen i fredags och det känns mycket bättre. Dock har jag inte testat den riktigt ännu utan gör det imorgon. Dock är den lite öm så oron finns kvar om det kommer tillbaka.

Vi åkte till Småland hela familjen i fredags - skönt med en semesterdag. Tog en cykeltur i Nybro i fredags kväll för att få ett tuffare cykelpass innanför västen i för kommande tävlingar. Här finns många långa vägar att köra på till skillnad från i Malmö där det är mer småvägar om man inte vill ut på de större lederna.

Målsättningen imorgon är att göra en bra simning (om det blir någon) och en bra cykling. Sen kommer jag försöka löpa så fort jag kan. Får jag ont i vaden så bryter jag direkt, men hoppas att det håller.

Det är lite osäkert med de yttre förhållandena. Tydligen 15,5 grader i sjön i fredags. Men idag har det varit ganska svalt i Småland och imorgon är prognosen 8-10 grader i luften. 

Återkommer imorgon med en racereport!

//Fredrik

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering