Ett kvitto som smakade fågel!

Idag var det då dags för löptest med HTT, 4,2 km vilket innebär två varv runt limhamnsfältet. Föregående test hittar vi den 4e december och tiden då landade på 16:36. Sen dess har träningen varit upp och ner men trendmässigt har jag ändå kännt att jag utvecklats positivt senaste tiden.

Förhoppningen och målsättningen var att komma ner under 16 min idag. Totalt var vi 8 st triathleter på plats idag. När vi kom iväg kändes det bra och efter en pigg start försökte jag hitta en bra rytm som låg och tangerade mjölksyratröskeln. Benen kändes pigga och starka och hållningen kändes ok. Först varvet öppnades på 7:38 vilket gav en viss lättnad då jag kände att jag inte skulle klappa igenom utan jag kunde spänna bågen ytterligare lite. Tycker jag höll farten hyggligt hela vägen, och hade även Micke i släptåg som efter en sen ankomst tog rygg på mig. Detta underlättade min farthållning varv två. Med en tempoökning sista 300 meterna stannade klockan på 15:33 - en förbättring med 1:03 från förra gången.

Så innan säsongen drar igång får ambitionen bli att gå in under 15 minuter. Dagens min/km blev 3:42, för att gå under 15:00 krävs 3:34 i snittfart och det är utmanande men ej omöjligt.

Ser fram emot kommande träningspass.

//Krantz

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering