Lugn vecka och allmänt sludder

Efter förra veckans upptrappning i träningsnivån kände jag mig riktigt sliten i måndags. Därför har den här veckan varit betydligt lugnare hittills. Blev ett simpass, ett löppass och styrka. 

Kan lugnt konstatera att min kropp ännu inte klarar mer än 7-8 timmars träning per vecka. Så därför är jag stolt över mig själv som lyssnade på kroppen och tog en extra vilodag igår.

Annars är det väldigt lätt att i sin iver över att skrapa ihop träningstimmar gå över gränsen. Särskilt när man läser alla träningsbloggar och blir sugen på mer fart och mer mängd. 

Går man över gränsen kommer sjukdomar och skador, lika säkert som tomten på julafton. Är man skadad kan man inte träna alls, och det är inget bra alternativ. Nej, jag ska sakta flytta gränsen framför mig och lyssna noga på min kropp. Då kan jag nå mina mål och utforska mina gränser. 

Jag kommer att hämta hem en trainer på söndag. Eftersom jag har löpbandsfobi var jag först lite skeptisk men efter att testat Sufferfest olika menyer tror jag detta kommer att bli riktigt bra för mig. Jag behöver mer cykelträning. Jag tror att det är en disciplin som jag har mycket att hämta i, men behöver vänja benen att cykla och bygga mer cykelmuskler. 

Imorgon kör vi ett 3-timmars inomhuscykelpass med Jesper F. Blir minst 5 km löpning efteråt. Så en tuff lördag att se fram emot. 

Kommande helger är det mycket kringflackande i Kalmar & Göteborg, då behöver jag cykla lite trainer i veckorna. Sen är jag nu också anmäld till Spinningvasan på Kockum Fritid, det blir trevligt.

Idag kom denna godbit med posten.


Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering