Inför morgondagens test

Imorgon är det äntligen dags att genomföra ett löptest igen. Senast det begav sig var i början av december. Klockan stannade då på 16:36 över de 4,2 km. 

Efter förra testet har det varit varannan vecka förkylning eller kräksjuka. Ända tills februari gjorde entre. Inte en enda sjukdag, allt har flytit på väldigt bra med träningen och det ser ut att bli mitt livs mest träningsintensiva månad. Mer om det i senare inlägg när månaden är slut,

Kroppen känns väldigt bra inför morgondagen. Jag skulle bli besviken om jag inte springer in under 16 minuter.

Annars är jag dålig på att plåga mig under mina pass. Har hamnat i mellanmjölkens land där jag ligger i den behagliga zonen under mjölksyratröskeln. Pulsen har nog inte varit över 165 sen nyårsafton (sylvesterloppet). Å andra sidan har det inte varit mitt fokus fram tills nu. Kommande period ska jag in i skiten och känna lite smärta under träningspassen. Får hitta något bra upplägg så jag inte blir för sliten och får slösa dagar på extra vila.

Annars ser jag fram emot att cykla utomhus snart igen. Vi har meteroligisk vår i skåne, så skiner solen på lördag blir det årsdebut.

På söndag är det spinningvasan, 4 h på spinningcykel, och förhoppningsvis en liten löprunda efteråt, sällan får man så fina cykelben att springa på. Så jag får fånga tillfället :-)

Och på söndag kväll är det dags för simtest. 6:51 är tiden att slå över 400 meter.

God natt!

//Krantz

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering