Invigning av min nya trainer

Igår köpte jag en begagnad trainer. På köpet fick jag även ett trainerdäck och ett extra hjul. Glada i hågen åkte jag och dottern och hämtade godbitarna för att sen åka hem och börja själva monteringen. 

Till saken hör att jag på sin höjd kan titulera mig vardagshändig. Men med dotterns hjälp (2,5 år) tänkte jag att vi fixar nog detta. Och det gick ok, endast en innerslang klämde jag sönder. 
Och extrahjulet hade jag ingen glädje av då mitt bakdrev inte passade på det. 
Men vi fick på trainerdäcket på min tempocykel och fick även upp cykeln på trainern. Ivrigt påhejad av dottern kunde jag sen sitta upp och trampa några varv innan gårdagens simning.

Vid dagens officiella invigningspass gick inte mycket rätt. Först hittade jag inget kontaktuttag i källaren. Så bästa lösningen fick bli i köket med stängd dörr. Skit med lägenhet! 
När jag sen skulle börja trampa hade dottern tagit datorn och lagt i sin lilla väska som nu låg i hennes rum där hon höll på att somna. 30 min av väntan innan sambon kunde gå in och hämta den. Under tiden fick jag justera upp ena sidan på trainern då antingen den eller köksgolvet lutade betänkligt. 

När jag sen väl kunde börja cykla insåg jag att jag inte hade en susning om hur datorn till trainern funkade. 
Jag lyckades i allafall ställa in ålder, vikt och däckstorlek. Och lyckades även justera motståndet, dock utan att förstå vilken watt min träning genererade. Men 30 min blev det med fokus på kadens runt 90. Och svettades gjorde jag. Hela köksgolvet blev blött - vilket inte uppskattades där hemma.

Jag får ge det några chanser och nöta på, snart kan jag cykla ute. Jag hade tänkt att köra ftp test, men får lägga ner den tanken då jag inte vet hur jag ska göra med trainerdatorn.

Efter cyklingen blev det i allafall ett ordentligt intervallpass på 3x15 min med 3 min joggvila. 
Och nu är klockan alldelles för mycket - sov gott!

//frazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering