Månadssummering februari


Februari månad är nu till ända. Inför februari satte jag en intern målsättning att få ihop 30 träningstimmar. Och när både jag och övriga familjen fick vara friska hela månaden så gick det vägen, totalt 30 timmar och 2 minuter fick jag ihop:-)

Månaden har innehållit både episk långlöpning i Skrylle, sufferfest på spinningcykel och en större mängd intervalllöpning. 

Löptestet nu i onsdags gav ett besked om att utvecklingen går framåt, 1.03 i förbättring på 4,2 km är jag nöjd med. 

Simningen känns också bättre. Jag har inte kunna bevisat någon förbättring genom test etc, men känslan är att tekniken gått framåt. Söndagens test som jag ser fram emot blir intressant, men då kommer jag ha 4 timmar spinningvasa i benen så jag lägger inget större värde på det. Däremot skall det bli intressant att se vad som kan hända om jag får fortsätta nöta en månad till. Har också fått en övertygelse om hur jag vill bygga mina simpass. 

Nu regnar det ute, tanken är ändå att det blir årsdebut utomhus på tempocykeln imorgon. Ska vara uppehåll och väldigt lite vind, 2-4 m/s.

Ambitionen för mars är 35 timmars träning, håller tummarna för att bacillerna fortsätter låta oss vara ifred.

Nu dags för fredagsmys!

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering