Något kort om förra veckan

Förra veckan blev en mycket bra träningsvecka, både nedkagd tid (9h 45 min) och kvalitet/innehåll. Efter lite blandad löp, styrka & simträning i veckan så bjöd helgen på en riktig buffe'.

Lördagen - Sufferfest Blender, riktigt tufft pass och nu kunde jag trycka lite mer än tidigare. Efter blev det en timmes löpning i snacktempo med en klubbkompis. Skönt var det!

Snacktempot ledde även till inköp av två nya böcker: Iron War & The triathletes training bible. Big like!

Söndagen blev en ny upplevelse för mig. Från olika håll i Skåne kom 43 glada löpare till Häckeberga för att avverka 25 km terräng/trail löpning på Skåneleden. Bitvis var det mycket svårsprunget med stormfällor, gyttja och översvämmade stigar.
Grabbarna grus innan start. 
Nötcreme vs. Gel 2-1. (Jag är gelkille)

Det blev dock ett bra långpass på totalt 2 h 16 min och 25,6 km. Fick öva på att fylla på energi, och så fick fötter och hjärna jobba lite snabbt emellanåt för att hitta rätt isättning.

Innan start - hela gänget.

I grund och botten är jag en barmarkslöpare asfalt eller grusväg är mitt element. Backar och motvind inga problem, bring em in! 

Lätt terräng tycker jag om men jag tappar oerhört mycket fart när det blir tekniskt. 

Däremot har jag svårt att se tjusningen med trail. Jag har största respekt för de som behärskar underlaget och bara studsar fram. Men jag ser inte njutningen. Jag gillar främst fart, därefter fin miljö. Så om man springer och fokuserar på underlaget missar man bägge stimulanserna.

Andra uppsamlingen Ola, jag och Jim.

Denna vecka siktar jag på att hitta lite mer fart i löp och simning, sen blir det tydligen ett 3-timmars inomhuscykelpass på lördag. Brick-löpning på det?

Första uppsamlingen.

//krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering