1:24:24 & en uppsummering

I helgen var jag hemma i Småland och spelade veterancupen i innebandy i Kalmar. Tio lokala lag med laguppställningar från 1990-talet. Grymt kul att träffa alla lirare som man spelat med och mot tidigare i karriären. Mitt lag IBF Victoria (Nybro) lyckades hyggligt då vi lyckades spela ihop 7 poäng på 4 matcher. Vi missade tyvärr medaljmatch med liten marginal men var nöjda ändå. Personligen fick jag i allafall kvitto på att det inte var fysiken som begränsade mig som innebandyspelare utan andra egenskaper var de bristande.

Tyvärr stukade jag foten i sista matchen, men lyckligtvis verkar det inte vara någon större fara. Den känns bättre för varje dag som går. Däremot fick jag med mig en grym träningsvärk i hela kroppen och har även kännt mig riktigt sliten. Min kropp är inte anpassad för explosiva aktiviteter, och när jag gjort en sådan tar det grymt lång tid för kroppen att återhämta sig. Hoppas dock att den återhämtat sig nu - för på lördag smäller det. Årets första tävling Heleneholms Halvmaraton skall avverkas.

Förra veckan lyckades jag trycka ner snittfarten på mina 6x1 km intervaller ytterligre 4 sek till 3:34. 

Så självförtroendet är bra inför tävlingen. Mitt mål är nytt pb, nuvarande pb sattes under Kalmar Malkars halvmara förra sommaren och lyder 1:25:31. Jag är nöjd om jag slår nytt personligt rekord men jag har som ambition att springa på en tid som är snabbare än 1:24:24. Det skulle innebära en snittfart på 4:00 per km. Taktiskt kommer jag gå ut i 3:50 fart för att se hur länge jag håller i den farten, och sen förväntar jag mig ett litet tapp i km tiderna de sista 5 km. Långsiktigt vill jag komma ner under 1:20:00 så det är lika bra att börja tugga.

Till min hjälp har jag inhandlat dess godingar:


Känns riktigt bra att ha dem i sin ägo efter alla bloggrecentioner som skrivits - bra marknadsföring och förhoppningsvis en snabb sko.

Så 1:24:24 blir mantrat tills på lördag.

//krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering