Resultat löptest nr 3

Igår var det så dags för löptest nr 3. Grunden för löptesterna är att vi springer en 2,1 km slinga runt limhamnsfältet - antingen två eller tre varv, dvs 4,2 eller 6,3 km. 

Mitt första test gjordes i början av december, bara 4 dagar efter Lundaloppet 27 km. Jag valde då att köra två varv och har sedan fortsatt med det. 

Mina resultat har varit:
2013-12-04: 4,2 km 16 min 36 sek.
2014-02-26: 4,2 km 15 min 33 sek.
2014-04-23: 4,2 km 15 min 21 sek.

Som ni ser ovan blev det en förbättring med 12 sekunder igår. Jag hade hoppats på mer! 

Det kändes riktigt bra i kroppen hela vägen. Stark, spänstig och avslappnad. Visserligen fick jag springa ensam hela vägen - men tyckte ändå det kändes bra. Splittiderna var 7:34 & 7:47. Det blåste dock väldigt mycket igår så det påverkade antagligen en del.

Jag är dock helt övertygad att jag har ett 3:30 min/km tempo i kroppen - så det blir till att nöta på för att hitta det. 

Salmingskorna var riktigt sköna även om det blev lite skavtendens mot slutet. 

Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på - ska fixa det till nästa gång.

//Krazze

Kommentarer

  1. Bra kutat!
    Jag vill också ha bilder från löptesterna. Vi får ragga tag i någon frivillig fotograf till nästa test!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering