Månadssummering mars

Så var även mars månad till ända och det blev en bra träningsmånad. Totalt lite drygt 34 timmars träning fick jag ihop. Siktade inför på 35 timmar men en bister förkylning knockade mig under en knapp vecka.

Månaden såg ut så här i summeringen:

22 dagar med träning, 5 vilodagar och 4 sjukdagar. 
Gjorde mina första cykelpass med tempocykeln utomhus.
Löpningen fokuserade jag lite mer på kvalitativ träning och hårdhet än tidigare. 
Simningen fick även den mycket fokus och nu tycker jag att jag hittat ett upplägg som jag tror på, för att kunna hålla en anständig nivå när säsongen drar  igång.

Det är ganska trixigt att försöka gå framåt och utvecklas i tre discipliner samtidigt. Dessutom ska man arbeta förebyggande med styrketräning etc. Mycket att hålla ihop för att nå framgång.

Känner ändå att jag för tillfället utvecklas bra i både löpning och cykling, medan simningen mest går i sidled. Jag misströstar dock inte då jag tagit stora steg i simningen sen förra sommaren. 

Fokus för april kommer ligga på mer kvalitativ träning. Kommer även köra en hel del kombopass med cykel och löpning.

Sen kommer årets första tävling nästa helg med Heleneholms halvmaraton. Det ser jag fram emot!

Men först gäller det att gå skadefri ur helgens veterancup i innebandy hemma i Småland.

//Krazze

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering