Påskhelgen insimmad

Så var det äntligen dags för lite helgdagar igen. Som bankanställd har jag förmånen att jobba halvdag idag - så fyra och en halv lediga dagar att umgås med familj, vänner och även träna en hel del kommer att smaka fågel.

Efter helgens löptävling börjar kroppen piggna till igen och även huvudet börjar bli suget på att kötta lite.

Inledde påskhelgen med ett långt simpass, 4 000 meter, där huvudserien var 5x400 m a3 (tröskel) och totalt 1 000 m arm (paddlar+dolme) där jag delade upp tusingen i 400-300-200-100 meter. För första gången på länge kändes det riktigt bra i basängen. 

Imorgon är planen att cykla ett litet halvlångt pass. Smhi utlovar uppehåll och lite vind, tanken är att cykla ca 2,5 - 3 timmar.

Likaså på lördagen blir det en cykelrunda på ca 2 timmar. 

Söndagen är planen att springa ett längre pass. Antingen 25-30 km i 4:40 fart eller 25 km med varannan 5 km i 4:00 min fart. 

På måndag har jag tänkt simma ett pass med mer fokus på fart. 

Så jag ser fram emot en riktigt trevlig påskhelg!

//Krantz

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Bloggpaus

Andas med 2-takt - en härlig "aha-uplevelse"

Lägesuppdatering